Visuele identiteiten

Een professionele visuele identiteit


Logo, visuele identiteit en uitingen

Je bedrijf een identiteit geven, betekent van je bedrijf een merk maken! Het geeft je onderneming een gezicht, een persoonlijkheid en vertegenwoordigt je bedrijfswaarden. Een bedrijf zonder visuele identiteit is als een land zonder cultuur.

Wij ontwerpen logo’s, huisstijlen en bijbehorende visuele uitingen. We bepalen jouw visuele identiteit en de visuele tone-of-voice. Deze visuele identiteit zorgt ervoor dat je makkelijker kan verbinden met je specifieke doelgroep.

We voeren de identiteit graag voor je door en ontwerpen visitekaartjes, briefpapier (offertes, facturen), e-mailhandtekening, (raam)bestickering, wat je ook maar nodig hebt! Hier kunnen we uiteraard ook alleen in meedenken. We hechten er belang aan dat het hele verhaal in elkaar klikt, en klopt tot in de puntjes.
 
 

Hoe ziet het proces eruit?

STAP 1 – Kennismaking

Een (vrijblijvende) kennismaking en brainstormsessie over wat er moet gaan komen. We willen jou en je bedrijf beter leren kennen. Wie ben je? Wat drijft je? Hoe maakt jouw onderneming het verschil? Wie wil je bereiken? Wat inspireert je?

STAP 2 – Schetsen

Met de input uit het gesprek gaan we op zoek naar de juiste tone-of-voice, duiken in onze inspiratie en maken de eerste schetsen. Jij stuurt ons wellicht ook nog inspiratie uit het dagelijks leven, denk aan mooie auto’s, een kunstwerk, of typografie in de aftiteling van een bioscoopfilm.

STAP 3 – Eerste voorstellen

Na een week of twee/drie is het zo ver, wij sturen jou een eerste voorstel met max drie meerdere richtingen. Spannend! Want: raken wij de kern van jouw onderneming? Past het bij jou of jullie?

STAP 4 – Feedback

Wij raden aan om onze voorstellen even te laten liggen en op je in te laten werken. Een eerste indruk is belangrijk, maar het concept erachter ook. Vervolgens mag je gaan schieten. Wat spreekt je aan? Hebben we de juiste richting te pakken?

STAP 5 – Finetuning

Na jouw feedback pakken wij het ontwerpproces weer op en maken je identiteit compleet. Meestal hebben we hier dan nog twee rondes voor nodig. Maar, we gaan door tot het klopt!

STAP 6 – Gefeliciteerd! Je hebt een huisstijl!

Wat nu? Ten slotte denken we graag met je mee over de finishing touches! Met welke huisstijldragers maak je je merk pas écht kenbaar? Zo hebben we bijvoorbeeld voor IdeaalKapitaal een geanimeerde e-mailhandtekening gemaakt en voor Stark in Kunst ontwierpen we vlaggen voor aan de gevel en bestickering voor de etalage.

En wat dacht je van een favicon. Een wat? Ja we zeiden het al: we zijn van de details! Een favicon is het kleine plaatje voor de URL van je website. Of denk aan visitekaartjes, briefpapier, banners, stickers, verpakkingen, social media templates en zo kunnen we nog wel even door..

ik wil een identiteit!

 
 

 

Mitchel van der Geest van IdeaalKapitaal ging je voor:

“Er zijn mensen die een boekwinkel binnenlopen en aan een medewerker vragen: ‘Ik ben op zoek naar een boek uit mijn jeugd. Het had een bruine kaft en ging over een hondje. Denk ik. Maar het kan ook een kat geweest zijn. Of een bakker. Heeft u dat boek?’ Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan bij Marit en Marte, maar dan voor mijn huisstijl. En boy, did they deliver. Ze hebben mijn perfecte huisstijl ontworpen, waren duidelijk over het proces en alle dingen die je als leek niet weet maar waar je wel iets van moet vinden, én deden een stap extra als ze vonden dat het resultaat nóg beter kon (terwijl ik al tevreden was).”

laat me Kwartier M ontwerp zien

 
 

Wat kost dat?

Het ontwerpen van een huisstijl begint bij €950,-
We kijken daarbij naar je vraag: wat is er nodig voor jouw onderneming? Is er een beeldmerk nodig of is een volledige identiteit met meerdere stijlelementen die je dynamisch in kunt zetten meer passend? Stel je vraag en wij denken met je mee!

ik heb een vraag naar de andere diensten